گروه ساختمانی ایتالیایی ایمپره جیلو و کنسرسیوم بین المللی که تشکیل داده قرارداد احداث بزرگترین پل معلق جهان که جزیره سیسیل را به خاک اصلی ایتالیا متصل می کند را به دست آوردند. [گروه ساختمانی ایتالیایی ایمپره جیلو و کنسرسیوم بین المللی که تشکیل داده قرارداد احداث بزرگترین پل معلق جهان که جزیره سیسیل را به خاک اصلی ایتالیا متصل می کند را به دست آوردند] به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، گروه ساختمانی ایتالیایی ایمپره جیلو و کنسرسیوم بین المللی که تشکیل داده قرارداد 4 میلیاردو 400 میلیون یورویی برای احداث بزرگترین پل معلق جهان که جزیره سیسیل را به خاک اصلی ایتالیا متصل می کند ، به دست آوردند. گروه ایمپره جیلو برای این طرح با گروه ژاپنی ایشیکاواجیما هاریما هیوی اینداسترایز ، گروه اسپانیایی ساسیر واله هرموسو وشرکت های ساختمانی کوچکتر ایتالیایی متحد شد. [قرارداد احداث بزرگترین پل معلق جهان در ایتالیا] عملیات احداث این پل معلق در سال 2006 آغاز شد و باید در سال 2012 خاتمه یابد.طرح احداث «پل مسینا» از 40 سال پیش مطرح شده بود اما در تمام طول این سال ها با موانع بسیاری از قبیل: اختلاف نظر میان سیاستمداران ، زیست محیطی تا اتهاماتی مبنی بر دخالت مافیا در طرح روبرو بود. سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا از تمام نفوذ خود برای تحقق این طرح استفاده کرد زیرا آن را برای توسعه اقتصادی متزوجیورنو «مناطق فقیر جنوبی ایتالیا» حیاتی می داند که توسعه اقتصادی این مناطق به ویژه به دلیل کمبود زیر ساختارهای لازم متوقف شده است. پل معلق جاده ای از فراز تنگه مسینا عبور کرده و کالابریا را به جزیره سیسیل در مقابل نوک چکمه ایتالیا متصل می کند. این پل در مجموع 3 کیلومتر و 666 متر طول دارد که 3 کیلومتر و 300 متر آن برفراز دریا است. [این پل در مجموع 3 کیلومتر و 666 متر طول دارد که 3 کیلومتر و 300 متر آن برفراز دریا است] این پل دارای 6 مسیر اتومبیل رو ، 2 مسیر خدمات و 2 مسیر خط آهن است و زمان عبور از تنگه مسینا را به 10 دقیقه کاهش می دهد. در حالی که هم اکنون از طریق کشتی های باری – مسافربری گذر از تنگه مسینا 2 ساعت به طول می انجامد

منبع

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1388ساعت 7:41 بعد از ظهر توسط فرشاد |